Saturday 25 June 2011

Sanggup tak korang pakai PERFUME ni ?

Clive Christian's Imperial Majesty


Perfume dah tercatat sebagai salah satu barang kecantikan yang paling banyak diburu baik oleh lelaki mahupun wanita. Tak sah kalau kita keluar rumah untuk ke tempat kerja ataupun bersantai bersama kengkawan tanpa mengenakan sedikit perfume di pakaian..

Bila kita bercerita pasal perfume ni.., kini ada banyak wangian yang ditawarkan sebagai pilihan.

Daripada perfume termahal seperti Clive Christian's Imperial Majesty, yang tercatat dalam Guiness Book of World Records berharga USD 215 ribu.., hinggalah perfume murah yang bernilai di bawah RM 10.

Dan nak pilih perfume tu mestilah kita nak cari yang betul2 wangi kann.. Sapa pulak nak pakai perfume busuk ye tak...

Tapi korang tahu tak.., rupa-rupanya ada perfume yang memiliki aroma unik bahkan dibuat dari bahan-bahan yang menjijikan. Tak percaya? Jom kita tengok apa yang Papa nak kongsikan untuk korang semua ni...



1. Perfume dari Kencing Manusia


Wangian aneh ini adalah hasil ciptaan Cherry Tree. Ia mula dikeluarkan pada tahun 2006 tapi tak banyak yang mampu dijual..


2. Perfume dari Kotoran Manusia


Seorang seniman dari Eropah, Jammie Nicholas telah mencipta wangian ini dan memberi nama "Surplus".. Ia dijual pada harga USD 80 dan hanya terdapat sebanyak 80 buah saja didunia ini.


3. Perfume Darah dan Sperma


Wangian ini diilhamkan oleh Lady GaGa. Ia mula dicipta sejak Oktober 2010 dan hanya khusus dijual di kota New York sahaja.


4. Perfume Aroma Vagina


Wangian ini diberi nama Vulva Original sebab memiliki aroma spesifik. Aromanya sengaja dihasilkan untuk merangsang penggunanya dan bukan menarik perhatian orang lain.


5. Perfume beraroma Ganja



Diciptakan oleh Cannabis Santal Eau de Parfum dan dikatakan memiliki hampir sama dengan bahan terlarang tersebut.  Antara ramuan wangian ini ialah.., akar pohon ganja, cokelat, vetiver, dan vanila.

1 comment:

Terima Kasih atas komen korang yee...